Αν και το Ms. Pac-Man υποτίθεται πως ήταν ένα από τα πιο δύσκολα arcade παιχνίδια, η Τεχνητή Νοημοσύνη κατάφερε να το «τερματίσει», όπως τα είχε καταφέρει πιο πριν με το πόκερ και με το σκάκι.

Ερευνητές της Maluuba, την οποία εξαγόρασε η Microsoft νωρίτερα φέτος, αποφάσισαν να αναπτύξουν έναν πρωτότυπο αλγόριθμο Τεχνητής Νοημοσύνης, ο οποίος «διασπά» το παιχνίδι σε ενότητες και υποενότητες. Ενώ τις υποενότητες αναλαμβάνουν να τις αναλύσουν  «σκέλη» της Τεχνητής Νοημοσύνης, την ίδια στιγμή, ένα ανώτερο σκέλος του λογισμικού, ο «manager», αναλαμβάνει να αναλύσει τις εισερχόμενες πληροφορίες από τα «σκέλη» αυτά, προκειμένου να αποφασίσει για τα «μονοπάτια» που φέρνουν το καλύτερο αποτέλεσμα και τελικά να επιτευχθεί το υψηλότερο σκορ στο θρυλικό αυτό παιχνίδι.

Με τη συγκεκριμένη μέθοδο, ο νέος αυτός, ειδικά διαμορφωμένος κώδικας Τεχνητής Νοημοσύνης, κατάφερε να «τερματίσει» το παιχνίδι, επιτυγχάνοντας σκορ, 999.990. Οι υπεύθυνοι της Microsoft ανέφεραν πως ποτέ έως τώρα, άνθρωπος ή υπολογιστής, δεν είχαν καταφέρει να επιτύχουν τόσο υψηλό σκορ και να «τερματίσουν» το παιχνίδι.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στο επίσημο video:

Ο ερευνητής της Maluuba, Harm van Seijen, ανέφερε πως ο κώδικας της Τεχνητής Νοημοσύνης σχεδιάστηκε με βάση το iPhone. «Ένας άνθρωπος από μόνος του δεν θα κάνει τη δουλειά, αλλά, μία ομάδα ανθρώπων που συνεργάζονται, μπορούν να καταφέρουν μεγάλα πράγματα και να δημιουργήσουν εντυπωσιακά προϊόντα.»

Ενώ η ομάδα εργαζόταν επί σειρά μηνών για τη δημιουργία του αλγορίθμου, μόνο τους τελευταίους δύο μήνες κατάφερε να τους εφαρμόσει στο παιχνίδι Ms. Pac-Mac.

«Όσο πλησιάζαμε στο σκορ το ένα εκατομμύριο, ενθουσιαζόμασταν όλο και περισσότερο. Με το που φτάσαμε το 999.990 το παιχνίδι μηδένισε.»

Οι υπεύθυνοι της Microsoft τόνισαν πως επελέγη το Ms. Pac-Man αντί του δημοφιλέστερου Pac-Man, γιατί ως τίτλος (το Ms. Pac-Man) είχε ηθελημένα σχεδιαστεί να εμπεριέχει λιγότερο προβλεπόμενες κινήσεις.

Δυο λόγια

Αν και αρκετοί είναι πιθανό να ανέσυραν 80’s αναμνήσεις με την αναφορά του Ms. Pac-Μan και τους εύλογους συνειρμούς που προκύπτουν (coin ops κλπ), η είδηση βρίσκεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Το Ms. Pac-Man ήταν το μέσο για να εφαρμοστεί ένα είδος «συνεργατικής Τεχνητής Νοημοσύνης» και η επιτυχία του εγχειρήματος σαφέστατα θα ανοίξει νέους δρόμους.

Όσο για το παιχνίδι, τώρα ξέρουμε το τελικό, maximum score του. Long live Ms. Pac-Man!

ΣΧΟΛΙΑ